Tuesday 25 February 2014

Soalan Lazim

Q : Saya menghidapi jangkitan di bahagian faraj. Apakah yang mungkin menjadi puncanya?

Berjumpa doktor untuk diagnosis profesional. Jangkitan kulat dan jangkitan saluran kencing adalah sangat umum di kalangan wanita walaupun kaum lelaki boleh mendapat jangkitan juga. Jangkitan kulat, juga dikenali sebagai jangkitan kandida / seriawan, mempunyai ciri-ciri lelehan faraj yang tebal dan putih, kemerahan dan kesakitan di sekitar kawasan faraj dengan kegatalan yang amat sangat. Simptom jangkitan saluran kencing termasuklah pengencingan kerap, sakit ketika berkencing dan darah dalam air kencing.

Siapakah yang berisiko?

Kehamilan, penggunaan ubat antibiotik, putus haid, sistem imun lemah dan masalah kesihatan seperti penyakit kencing manis adalah di antara faktor yang meningkatkan risiko jangkitan saluran kencing. Amalan kebersihan yang baik adalah membantu untuk mengurangkan risiko kedua-dua jangkitan saluran kencing dan jangkitan kulat.

Produk-produk Forever yang boleh membantu


Forever Aloe Berry Nectar mengandungi Aloe Vera yang distabilkan 100% yang mengandungi 200 jenis sebatian dan juga bertindak sebagai bahantara yang amat baik untuk mengangkut nutrien yang terkandung dalam kranberi kepada sel-sel tubuh. Ia amat digemari di kalangan pelanggan-pelanggan wanita kami, ia mengandungi flavonoid Proantosianidin yang boleh membantu menghalang bakteria berbahaya daripada melekat pada dinding saluran kencing.




Forever Active Probiotic mengandungi 6 jenis bakteria baik usus yang dipilih teliti yang boleh membantu mengurangkan mikroorganisma berbahaya di usus. Dua pertiga sel imun badan terdapat di gastrousus, dan Probiotik membantu meningkatkan sistem imun badan.



Forever Garlic-Thyme mempunyai ciri-ciri anti-keradangan. Ia mengandungi Alisin yang bertindak terhadap jangkitan kulat



Forever Vitolize Women’s – Satu campuran semulajadi Buah-buahan Berantioksidan Tinggi, Herba, Vitamin dan Mineral yang membantu dalam keseimbangan hormon. Ia mengandungi Magnesium, Vitamin C dan Vitamin B-kompleks yang senang dikurangkan oleh tekanan.
 012-9898714 Bahtier @ 013 9845898 Fazilah Lin


No comments:

Post a Comment