Tuesday 25 February 2014

Mengapakah wanita lebih cenderung kepada berat badan bertambah selepas putus haid?


Mengapakah wanita lebih cenderung kepada berat badan bertambah selepas putus haid?

Masalah
Ketika putus haid, simptom seperti kemerahan muka , kekeringan di bahagian faraj, penipisan rambut dan kulit dan perubahan mood boleh menjejaskan wanita. Lemak mungkin akan terkumpul di sekitar abdomen diikuti dengan bahagian punggung dan paha. Berat badan yang berlebihan meningkatkan risiko penyakit jantung, penyakit kencing manis jenis 2, kanser kolon dan kanser payu dara.

Sebab
Wanita menghadapi turun naik dalam tahap estrogen dari akil baligh ke kehamilan ke putus haid. Penurunan tahap estrogen yang paling drastik berlaku ketika tahap putus haid (selepas usia 40 tahun). Ini menyebabkan jisim otot berkurangan dan peningkatan lemak badan. Oleh kerana keperluan tenaga yang rendah, ia adalah lebih sukar bagi wanita untuk menurunkan dan mengekalkan berat badan.

Penyelesaian
Amalkan gaya hidup yang sihat dan kurangkan pengambilan gula, garam, daging, dan lebihkan pengambilan buah-buahan dan sayuran untuk membantu mengekalkan berat badan.

Produk Forever yang boleh membantu 

Forever Lite Ultra with Aminotein membekalkan badan dengan sumber protein lengkap yang mengandungi 18 jenis asid amino (8 jenis asid lemak perlu), vitamin dan mineral penting. Apabila diambil sebagai pengganti makanan, Forever Lite Ultra with Aminotein membantu mengekalkan berat badan keseluruham dengan protein yang senang dicerna yang juga memberikan rasa kekenyangan. 

Forever Bee Pollenkaya dengan B-kompleks, memastikan badan mempunyai tenaga yang mencukupi untuk memastikan badan bertenaga dan melawan kepenatan. Juga dikenali sebagai makanan nutrisi lengkap, Forever Bee Pollen adalah produk semulajadi tanpa bahan pengawet atau perisa tiruan.
 
Vitolize Women* menggalakkan kesihatan dan kesejahteraan wanita dengan gabungan herba dan botani semulajadi seperti Schizandra Berry dan Passionflower. Buah-buahan yang berantioksidan tinggi seperti Kranberi membantu menggalakkan kesihatan saluran kencing. Vitamin dan mineral juga membekalkan sokongan nutrisi untuk perubahan hormon.
 
 *Hanya didapati di Singapura sahaja

012 9898714 @ 013 9829858

No comments:

Post a Comment