Tuesday 25 February 2014

Gejala-Gejala Diabetes

Q: Apakah gejala-gejala diabetes?

Q: Apakah gejala-gejala diabetes?

Diabetes adalah penyakit kronik akibat  paras glukosa yang tinggi dalam darah. Diabetes dikenalpasti apabila tahap glukosa darah ketika berpuasa adalah lebih tinggi daripada 126 mg /dL (7 mmol/L). Gejala-gejala diabetes termasuklah dahaga dan kelaparan yang melampau, keletihan, kerap membuang air kencing, kehilangan berat badan tanpa sebab, penglihatan yang kabur, jangkitan kulit dan kulit gatal.

Mereka yang mempunyai diabetes harus mengelakkan makanan dan minuman yang tinggi gula contohnya minuman ringan, kek, jeli, jem, ais krim, coklat, donat dan pemanis. Menghadkan pengambilan alkohol juga amat penting.


Untuk mengurus diabetes, suplemen berikut adalah amat baik.  Aloe Vera Gel mengandungi Aloe Vera yang distabilkan 100% dan kaya dengan pelbagai nutrien; ia juga merupakan sumber serat larut air yang baik,  boleh membantu mengawal paras glukosa darah. Forever Bee Propolis adalah produk lebah 100% semulajadi tanpa pewarna atau pengawet tiruan. Ia bertindak sebagai Antibiotik Semulajadi, dapat merangsang badan untuk menentang  mikrob dan  mengurangkan jangkitan.




012 9898714 @ 013 9845898

No comments:

Post a Comment